Wednesday, February 07, 2007

Panik?



Jag har börjat lyssna mycket på VNV.
Eller rättare sagt, jag har börjat lyssna på mina favoritlåtar med VNV om och om igen, blandat med Feindflug och Diary of Dreams. Jag vet inte om det är positivt eller inte, men jag känner att Leo har haft mycket större inflytande över min musiksmak än han borde.

Jag har skaffat ett jobb. Tror jag. Men lönen är helt och hållet provisionsbaserad. Så om jag ringer er, köp ett diplom för sjutusen, will you?
Det är väl inte den ultimata grejen, egentligen. Men jag menar... Antingen sitter jag hemma hela dagarna och gör ingenting. Eller så sitter jag där och ringer lite, och har åtminstone chansen att få pengar för det, så fort jag hittar någon som inte lägger på efter tio sekunder. Men de måste ju finnas någonstans. Antar jag.

På fredag scoutLAN, som jag lovat att gå på. På lördag Stefan, och sedan Uppsala. På onsdag Alla hjärtans dag.

Jag fick en liten actionfigur föreställande Davy Jones av Emil för någon dag sedan. Den står och är gullig på skrivbordet.


...jag har ingenting att skriva om, uppenbarligen. Jag är inte helt säker på varför jag fortsätter.

Jag ska prata med en syo idag, är tanken. Har aldrig sett henne förut, och har inte pratat med henne personligen - vilket alltid gör mig nervös att det ska ha krånglat någonstans, så att jag till slut står och väntar på en människa som står och väntar på mig dagen efter. Eller så. Dessutom är syokonsulenter lite läskiga. Inte mer än att det går att hantera, men fortfarande.
Jag vill in på Stockholms hotell- och restaurangskola. Jag vill. Jag ska. Har jag bestämt. Jag är bara inte säker på hur.

Sen har jag lyckats boka in både scouterna och att jag ska jobba i eftermiddag, insåg jag sent igårkväll. Jag överväger att försöka flytta mitt jobbpass till torsdag istället. Jag vet bara inte om det är en bra idé att göra precis i början. >.< Men scoutfolk kommer bli väldigt besvikna på mig om jag inte är där, misstänker jag. Så jag försöker nog göra det ändå. Jag skulle vilja ha dagpasset på torsdag, så kan jag hälsa på Johanna på torsdagkväll. Får försöka ordna det.


I scribble on the ceiling
On the walls and on the floor
I shiver in the corner
'Cause I forgot to lock the door

Deleted memories
Of false identities
Unfortunately I
Did never say goodbye

Panik?

3 Comments:

Blogger Halte Penning said...

Klart du ska gå stockholms hotell/restaurang!
Du kan syrran, det vet vi ;).
Kram.

2:58 pm  
Blogger Nöjd said...

Klockrent att få något att göra på dagarna. Det brukar göra ett taikon gott. Se bara på mig, nu dricker jag mer öl än vanligt. ;]

3:05 pm  
Blogger Nyllet said...

Jag håller rätt och slätt med Henning, helt enkelt. Kämpa dig in på Hotell/Resturang och bli en kock eller ett hotell eller något sådant!

5:59 pm  

Post a Comment

<< Home