Sunday, December 16, 2007

Ortoptist.

Jag gick upp omänskligt tidigt idag och åkte in till ögonakuten. Jag har haft svårt att fokusera blicken på saker sedan i torsdags. And guess what? Jag skelar.
Tydligen har jag en medfödd skelning, och har bara varit jävligt bra på att kompensera för den i alla dessa år. Men nu gick det visst inte längre, så jag måste träffa en ortoptist, en skelningsdoktor, så fort som möjligt. Få ett par glasögon och få någon ordning på det här.

Vad som är jobbigt är att det inte finns några linser för skelning. Det är glasögon som gäller.

Jävla tur att jag faktiskt kan se helt okej ändå. Jag skulle -inte- stå ut med glasögon dygnet runt. Men jag känner att ögonen ansträngs alldeles för mycket just nu, så det skulle nog vara bra att ha ett par glasögon att ta på lite då och då, liksom.
Plus att jag får ett par roliga glasögon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home