Saturday, January 05, 2008

Äsch.


Jag har egentligen ingenting att säga den här gången, behöver bara skriva av mig lite om ingenting alls. Jag vet inte, jag fick för mig att vara kreativ på väg hem nyss. Jag har varit hos Fille och spelat tv-spel och sett på Scary Movie. Sen såg Nirvie så rolig ut på bussen hem att jag ska göra en barnbokskaraktär av honom också. Så nu har jag tre böcker jag måste skriva, någon gång. Det blir nog bra. "Sagan om Spöket", "Lill-Charle och Bussmonstret", samt "När Lillen var mörkrädd". Eller någonting i den stilen. Bara så ni vet.

Julen avklarad. Ingen ps2a, men lillkusinen fick en wii och jag är lagom avundsjuk. Johan var tomte åt honom. Jättegulligt, faktiskt, men han dödar mig om jag visar någon bilderna - Johan alltså, inte lillkusinen. Så jag låter bli. Jag fick åtminstone strumpor och pajformar och en tvål och min älskade mixer! Så nu är jag lycklig och kan göra hallonmilkshake till frukost varje dag.

Nyår är också avklarat. Jag stressade upp mig alldeles för mycket, vilket ledde till att jag själv inte hade särskilt kul på själva nyårsaftonen, men hade väldigt mysigt dagarna efter när vi borde ha städat och så. Alla andra verkade trivas åtminstone, så jag är rätt nöjd. Och nästa gång tar jag hjälp av Gurra eller någon från början, så slipper jag stressen. Nu fick han hoppa in och hjälpa mig med nästan all maten, eftersom jag inte hade någon särskild koll egentligen. Är det inte konstigt, hur man kan planera i månader och ändå stå där helt clueless när det väl är dags? Men iallafall. Nästa gång ska jag ta hjälp av fler människor från första början. När det nu blir. Folket som var där på nyår är tydligen sugna på en reunion till midsommar.

Jag blev nog inte särskilt kreativ ikväll ändå, även om det kändes som en så bra idé på väg från bussen. Jag tror det var mycket kläderna som gjorde att jag kände mig så från början, iofs. Jag har lärarinnekjol och höghalsad stickad tröja och hårknut och jag hade knäppkängorna och kappan och en stor halsduk på mig. Jag kände mig som någon sorts blandning mellan en lärarinna ur en Astrid-bok och en estetfjolla. Ganska trevligt, visserligen, men lite skumt.

Imorgon är det släktmiddag åtminstone. Den traditionella trettondagsmiddagen hos Marianne. Det brukar vara trevligt, men lite långtråkigt, så jag räknar med någonting liknande i år. Och på söndag är det pepparkakshusätande hos farbror och hans fru. Det lär också bli trevligt. Och gott.

Mhmm. Varför dricker jag inte flädersaft oftare?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home