Wednesday, March 21, 2007

Tabletter.




Jag sover jättemycket.
Alldeles för mycket. Och när jag är vaken är jag konstant jättetrött.
Det där på bilden är anledningen. Jag hoppas att min kropp vänjer sig vid alla kemikalier igen snart. Om inte annat ska jag till doktorn den andra april (påminn mig!), hon kanske kan göra någonting. Vad vet jag.

Men min poäng är - om jag inte går att få tag på, eller om jag säger att jag ska gå ut men inte gör det, är det därför. Jag menar, jag brukar komma sent emellanåt, men jag brukar åtminstone komma fram förr eller senare. Det gör jag inte just nu. Det suger. Förlåt. Jag försöker.

(Och ja, det är fucking allergitabletter. Alltihop går att köpa receptfritt, men jag verkar reagera mycket starkare på dem i år än jag gjort tidigare. Nej, jag har inte börjat knarka. Doh.)

5 Comments:

Blogger Johan said...

Mediciner är läskiga. På riktigt.

//JJ

3:16 pm  
Blogger Halte Penning said...

Det är inte många som lyckas fånga ett mindre apotek i en så liten bild.

Jag tror jag vill krama dig.

5:22 pm  
Blogger Nyllet said...

Tur att du inte knarkar. Det har jag nog med vänner som gör, så börja inte med det. Tack på förhand.

8:26 pm  
Blogger Elda said...

Nyllet - det var precis därför jag kände mig tvungen att förtydliga den detaljen ordentligt. Jag känner också alldeles för många.

Bara ge mig tid och plats så är jag där för att ta emot kramar, brorsan!

Och ja, mediciner är läskigt. Just de här har jag ändå lyckats vänja mig vid nuförtiden. Men i början var det småjobbigt att komma över att jag behövde svälja fyra tabletter om dagen halva året.

2:20 am  
Blogger Zaanash said...

Och helt plötsligt insåg jag återigen hur skönt, och småfuskigt, det är att ha ett av världens bästa immunförsvar.

Allt blir bättre framåt sommaren Eva :)

5:36 pm  

Post a Comment

<< Home