Tuesday, January 15, 2008

Ta-dah!

Yay! Failat skolan - Igen!
Det trodde ni inte va?

Jag klarar inte av att gå dit, min mentor tror att jag har ångest (vilket inte låter helt långsökt), så jag ska till skolan på fredag. Först träffa skolläkaren och förklara att jag inte klarar att jobba 40 timmar i veckan rent fysiskt, sedan träffa kurator och se om hon kan få mig att våga gå till jobbet över huvud taget. Åh, så roligt.

Imorgon bär det av till Stockholm Eye Center för andra gången. Dags att prova ut glasen till mina glasögon. Jag funderar på om jag ska ha någon styrka på dem eller inte. Det är visserligen rätt skönt att ha när jag sitter vid datorn eller så (jag har kört med syrrans glasögon den här veckan för att testa), men när jag bara ser dubbelt på lite längre håll vill jag ju inte ha någon styrka i vägen som krånglar till det och gör allt suddigt. Jag skulle nog vilja ha två par egentligen, men det känns lite orimligt, med tanke på att de säkert är megadyra. Jag har ingen koll på glasögon, men jag har fått för mig att ju konstigare och mer specialgjorda de är, desto dyrare är de. Och mina blir väl visserligen ganska vanliga för att vara prismor (skelningsglas, alltså), men såna är väl fortfarande inte jättevanliga? Eller?

Jag orkar inte städa mitt rum. Det skär i hjärtat varje gång jag ser de stackars skorna ligga där på golvet, men jag orkar verkligen inte flytta in dem i skåpet. Av någon anledning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home