Monday, March 24, 2008

Påskägg.

Woho, den traditionella påsklunchen är avklarad, påskgodiset uppätet, och det är dags att slappna av. Så gott det nu går.
Vi hann med en middag hos mormor i fredags också, och de letade fram Atarit åt mig. Med andra ord har jag, Johan och Fille spelat pacman sedan dess.

Oh, och ikväll kommer Emil hem igen. Vi ska möta honom vid tåget. Det är skumt, för det känns inte som att vi träffar honom -så- jätteofta, men ändå har det på något sätt känts jättekonstigt när han inte varit i stan på ett tag. Jag tror det är för att man är så van vid att han dyker upp lite här och var utan förvarning. Äsch, jag vet inte. Men ikväll är det hans tur att spela pacman.

Jag råkade ut för en liten miss i planeringen förra veckan, btw - korr har fullt. Folk står redan i kö för att få börja, och det verkar inte finnas en chans att jag kan få komma in före hösten. Min syo, Tina, skulle ringa och prata lite med dem åtminstone. Hon lovade att ringa tillbaka på fredag eller måndag, tror jag det var. Så jag hoppas.
Men annars blir jag tvungen att hitta på någonting annat att göra fram till och under sommaren. Det kan bli lite knepigt. Men, tja. Det är ingen idé att oroa sig för mycket redan nu.

Och Johan städade mitt rum! Och målade om svarta väggen. Nu ska jag bara få upp hyllorna där, och sen är det dags att gå igenom alla mina prylar. Och nu menar jag verkligen alla prylar. Jag är så trött på att alltid ha så mycket saker att jag inte har någonstans att göra av dem. Så jag ska faktiskt försöka rensa ordentligt den här gången. Det kommer säkert misslyckas stenhårt, men det är en helt annan sak. Jag måste försöka åtminstone.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home