Tuesday, September 13, 2005

Kakor.


Jag köpte en massa kakor på väg hem från skolan, och en chokladkaka. Jag tänkte nog inte äta upp allt nu, men det är alltid bra att ha hemma. *tycka*
Jag borde verkligen, verkligen hitta min nagelsax innan naglarna går av. Och jag borde plugga till mitt so-prov imorgon. Men jag har ingen lust. Eva har ingen lust att göra någonting vettigt över huvud taget, Eva vill helst lägga sig på sängen, äta kakor och läsa Neverwhere. Eva vill mysa lite lagom för sig själv, ljus och rökelse är bra, och musik. Och så kan Eva ligga där. Halvt läsa, halvt drömma. Eva drömmer mycket just nu, drömmer och minns och fantiserar. Det blir lätt så när man är kär, och Eva har lyckats förälska sig, för första gången på nästan två år. Hon känner sig jättefånig, men det kan inte hjälpas. Hon går runt och flinar som en galning, skriverskriverskriver saker som inte borde stå i skolböckerna, kan allmänt inte koncentrera sig på någonting.
Ikh, vad illa det -är-. Men jag vet inte vad jag ska göra åt det - vet inte om jag -vill- göra någonting åt det. Åh, Face on, den musiken får mig att vilja stå längst ut på en hög klippa och bara kasta mig ut. Bara falla, falla, utan slut. Jag tror att hela känslospektrat får plats i de tonerna. Jag vill räta på ryggen och skratta högt, dansa, kura ihop mig till en boll och gråta i någons famn. Allt på samma gång. Det -finns- ingen härligare musik.

Take me, cure me, kill me.
Love me, rape me, caress me.
Would you do it with me?
I'll be forever yours.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home