Tuesday, September 27, 2005

Snäckskal.

Jag har lagt märke till att folk frågar mig hur jag mår. "Jag läste din blogg, mår du bra?" ungefär.
Saken är den att om jag skriver ner det slipper jag ha det i mig. Det är därför det ser så hemskt ut. I själva verket mår jag nog inte sämre än någon annan - jag bara låter bli att behålla allting inuti mig.

Shopping med Kersty idag? Jo, låter bra. Borde hitta roliga kläder. Ska leta igenom Saturn Return och Zapata, så får vi se vad jag kommer hem med.
Idag blev det en hel del övertrötthet och nästan-somnande på lektionerna. Och en del klotter, och ett matteprov som nog gick ganska bra. Åh, så roligt man kan ha det. Eller inte. Men jag överlevde.


- Och Eva kommer hem med två skumma tröjor, en fotlänk och en nyckelpiga. Dessutom på ganska gott humör, och med ännu en sida klotter i kollegieblocket. Underbart.
Jag tittade förbi Sjätte Tunnan - det där medeltida värdhuset, eller vad de nu kallar sig. Det var grymt mysigt där. Nu vet jag var jag ska börja hänga på kvällarna. Kanske. Bara för att det vore kul.
Jag kom på att Gamla Stan är jättemys på kvällarna. Jag hade nästan glömt bort det.
Och jag kom på att det blir så mycket mysigare om man har någon att prata med. Valfri storebror, till exempel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home