Wednesday, October 05, 2005

Trasig.

Min handled gör ont när man försöker bära saker eller så med den. Den högra. Dumt. Men jag kan skriva på ett tangentbord iaf - hoppas jag klarar att skriva för hand imorgon, annars blir det jobbigt i skolan.

Jag är så glad att jag valde bort kören. Hade jag gått dit, skulle jag ha missat dagens svenskalektion. Jag älskar att ha en bra svenskalärare. Fick höra/läsa en text om två ungdomar i Sarajevo. Bara den texten var ganska härlig - inte alls skriven på ett sätt som jag brukar tycka om, men den var så stark att det inte spelade någon roll.
Och sedan skriva. Skriva dagbok för en av dem under belägringen.
"Min katt ser på mig. Jag tror att han förstår hur mycket jag saknar honom. Jag har inte träffat honom på snart tre månader, och det gör mig galen."
Jag älskar den sortens uppgifter. Alla andra satt villrådiga, jag bara började skriva. Det brukar vara det som är knepet - att bara börja skriva. Man kan alltid stryka hälften senare, men har man bara kommit igång brukar resten ordna sig. Hm, ingen svenska imorgon, dumt nog. Får väl bli klar på fredag. Ibland tycker till och med jag om skolan.

Jag känner för att skriva.
Någon som har lust att ge mig idéer till en saga eller så?

2 Comments:

Blogger Nöjd said...

Du kan lyssna på valfri Finntroll¨-låt och skriva en jättevacker saga om troll och onda människor. ^^ Det finns inte så många sådana men de är ju jättefina. =)

1:46 pm  
Blogger Andrea said...

Hehe, jag känner igen mig i det där med skrivandet på svenskan. Fast jag hade alltid svårt att hålla mig till ämnet...

9:12 pm  

Post a Comment

<< Home