Sunday, March 12, 2006

Rödhårig.





Nu igen.
(Vi kom på att kameror är roliga. Rättare sagt, Martin kom på det, mest. Och, yeah, den oranscha fläcken i mitt öra är hårfärg. Jag visste inte att det var där förrän jag såg bilden. Då tog jag bort det.)
Fast inte knallrött den här gången. Har man bara en flaska hårfärg blir det lite lagom rödbrunt istället. Ganska snyggt, tycker jag. Egentligen passar jag nog bättre i det här än i det knallröda, å andra sidan syns det här inte lika mycket så det är inte riktigt lika roligt. Men, äsch. Jag är nöjd i vilket fall. Sötnosen kletade in allting i eftermiddags. Sedan sköljde vi ur färgen, fikade, slöade en stund, och åkte in till stan. Hängde på Sten Stures, för det är mysigt och ett av de få ställen som har öppet på söndagkvällar.
Sedan åkte han hem.
Tja, hans mamma blir väl glad åtminstone. Det blir inte jag. Det är lite läskigt när man har varit tillsammans så länge att man börjar sakna den andre redan efter tio minuter. Å andra sidan, om jag visste att han skulle komma tillbaka efter två timmar skulle jag nog klara mig fint. Nu vet jag att han inte kommer hit igen förrän på tisdag kväll, så det är lite värre. På onsdag morgon är det återbesök på sjukhuset. "Du får inte ha oskyddat sex, och inte bada". Men det gällde väl bara så länge det var en massa blod - eller? Jag är inte säker. Jag hoppas det. Om jag dragit på mig en infektion borde jag väl märka det, liksom. Jag hoppas bara att det går fort på onsdag. Jag gillar verkligen inte sjukhus. Och jag hoppas att det är en annan doktor än den jag hade sist, för jag tyckte inte om henne heller. Hon var tjock och ful och äcklig och otrevlig. Gynundersökning är tillräckligt obehagligt ändå, man behöver inte göra det värre genom att ha en äcklig läkare. Jag lovar.

För övrigt har jag bestämt mig för att faktiskt hitta en psykolog. Alla ni som sagt åt mig att göra det de senaste två åren - ni har lyckats. Grattis. Jag vet inte om jag tycker om det, men jag tror att jag behöver det. Värt ett försök, om inte annat.

Alltså, vi hittade värsta grejerna på loppis i fredags. De äger. Den nya hatten heter Astrid, handskarna är jättesöta, och den där brännarsaken borde vara perfekt att koka té på när man är ute på lajv. Visst är det underbart? Jag har dessutom sovit ordentligt tre nätter i rad. Det är riktigt, riktigt härligt. Och vi ser på Wolf's Rain, det är bishie explosion och jätteäg, för den serien är verkligen så grymt snygg. Ni som inte sett den - gör det. Nu.

Jag är trött. Jag ska försöka prata massor med Peter imorgon. Jag kanske, kanske, kan få saker att ordna sig. Jag hoppas.

(Märkligt hur mycket jag hoppas, och hur lite jag egentligen kan göra åt det mesta. Lite lagom irriterande, sådär.)

5 Comments:

Blogger Fruggot said...

Astrid? Sklööh. Riktiga Männer har hatttar med Maskulina Namn, så som Herbert! :P

11:20 pm  
Blogger Elda said...

Meh. Mina hattar är feminina, som motvikt till min egen manlighet. :P
Beata och Astrid. Det matchar, typ.

12:11 am  
Blogger Fruggot said...

Hm. Det är faktiskt sant. Du är manligare än någon av oss :P

5:09 pm  
Blogger Jojjo said...

Eva! jag tycker om dej. massa! (egentligen e det en kommentar till nästa post, men... aa...) Tycker inte du ska lägga ner än riktigt... prova en psykperson till... sen kan du ge upp.

(förresten, hattar kan heta Astrid... Gitarrer heter Herbert!)

7:40 pm  
Blogger Fruggot said...

Näe! Du ljuger! :P

9:41 pm  

Post a Comment

<< Home