Sunday, February 19, 2006

Bucky.


Jag ska få en ny dator, en som är tyst. Mamma och pappa är trötta på att hållas vakna av fläkten till den jag har.
Den nya datorn heter Bucky. Pappa döpte den. Han funderade på Nemi, sa han, men den var inte svart så det hade varit fel. Alltså har jag snart en Bucky. Håller på att flytta över alla grejer från den här, Magica (ja, min pappa gillar serier, de andra datorerna i huset heter Knase, Fnatte, Pluto och Musse, har jag för mig). Sedan måste jag bara koppla in allting och sånt, men så mycket klarar jag själv åtminstone.
Imorgon är det dags för första pillret. Jag börjar bli ganska nervös, faktiskt. Lite småjobbigt. Martin kan inte följa med, han är sjuk, och det gör mig ännu mer nervös. Tänk om jag behöver honom? Men jag får lov att klara mig. Jag överväger att leta fram det största gosedjuret jag har och ta med mig imorgon, bara för säkerhets skull. Så som pojken hostar kan jag bara inte förmå mig att tvinga med honom, faktiskt. Men risken finns väl att jag åker hem till honom efteråt - det är åtminstone bra, han går ju inte i skolan när han är sjuk.
Nå, anyway. Pappa är lite grinig för att jag har missat så mycket i skolan. Nu lyckades jag få honom att betala in lajvavgifter ändå, men om jag inte fixar skolan får jag tydligen inte åka ändå. Känns bra, hm? Jag kan liksom inte göra mer än försöka, och det gör jag i vilket fall. Faktiskt. Det har bara varit väldigt, väldigt svårt, och jag tror inte att det svåra är slut riktigt än.
Jag har Persian igen. Jag har saknat mitt té. Och jag sov faktiskt ganska mycket inatt och idag, man sover mycket bättre på nätterna om man vet att man inte är ensam. Jag har börjat fålla mitt livstycke, det röda, och det ser ganska bra ut även om jag har en del kvar. Och jag har fortfarande inte postat brevet till Jocke. Jag borde försöka göra det imorgon, och ta anmälan till TaO på samma gång. Men det beror på hur trött jag är när jag kommer hem. Måste åka härifrån vid sju, och sedan vet jag inte hur lång tid det tar. Läskigt är det.
Bilden där uppe är på de kläder jag lyckats sy den senaste tiden. Livstycke(bh-substitut), skjorta, och det röda livstycket som ska fållas och snöras. Jag är ganska nöjd, faktiskt. Jag kan ju nästan sy. Och ja, linnekläder blir jätteskrynkliga om man slänger dem på golvet och så. Snörningen ska för övrigt vara bak på båda livstyckena, men framsidan är inte så speciell. Jag överväger svart band till det röda.

1 Comments:

Blogger Johan A said...

Imorgon är det dags för första pillret.

Du verkar inte ha det så jävla kul hela tiden. Håll ut! Det blir förhoppningsvis bättre.

Kram,

J/Brandoch Daha

12:43 pm  

Post a Comment

<< Home