Saturday, December 24, 2005

Kamera.

All I want for christmas is you.

Det låter sött, jovisst (ochjagvillhadighäralltidalltidalltid). Men det hindrar mig inte från att vara överlycklig. Ny digitalkamera it is, istället för den där jag lyckades tappa på LinCon. Mwahaha, återigen ska jag göra omvärlden osäker. Typ.
Dessutom målade ljus från Johanna, såna där näthandskar som jag har funderat på att skaffa från Viktor, från Simon ett huvud i en låda (tänk Nightmare), och från Johan.. En kanin-outfit? Öron, fluga och svansboll. Wtf?
Yeahwell. Mycket skratt åtminstone. Byta julklappar är bra. Och när jag gått och lagt mig och sedan vaknat igen lär det bli fler. Om inte annat blir det kul att se vad syrran har hittat på, hon har varit oerhört hemlighetsfull ett ganska bra tag - även om jag misstänker ganska mycket att hon har skaffat biljetter till Narnia. Det är gulligt av henne i vilket fall. Hon verkar fortfarande ha kvar den där julstämningen som jag har tappat de senaste åren. Hon studsar omkring överallt, frågar om man har köpt hennes julklapp och blir helt förtvivlad när man svarar nej. Yikes.. Att hon orkar. Men det är gulligt, som sagt.
Jag är ganska trött redan nu, och klockan är inte ens ett. Illa, illa, hur ska jag klara julotta imorgon? Nå, det ordnar sig väl - förutsatt att jag inte kvävs innan dess. Jag kunde inte låta bli, så nu är det ljus och rökelse överallt. Tio rökelsestickor numer, jag hittade världens gulligaste lilla rökelsehållare i form av en pytteliten metallelefant. Två av Johannas ljus, det med trädet och gungan där jag ser det vid sidan av skärmen. Ett i den (ganska skumma) ljusstaken jag fick av mamma, och en massa andra överallt. Tja, vad ska man säga? Jag trivs.

3 Comments:

Blogger Johan said...

:)

God jul.

//JJ

12:03 pm  
Blogger Nyllet said...

Aha, en bedragare! Jag är den enda sanna Johan, så sant som mitt namn är Nyllet!


God Jul, förresten.

1:10 am  
Blogger Johan said...

Och det kommer du på att tycka nu, efter att jag kommenterat här som Johan sedan näst första inlägget? :) Pah.

//JJ

2:33 am  

Post a Comment

<< Home