Friday, December 16, 2005

Regnbågsbarn.

Det här är jag och min syster. För ganska länge sedan. Det ser man på att min tröja är rosa. Hon är den av oss som är söt.



"Jag är Stjärna, universums underbaraste häst. Klart att jag kan prata."

Nostalgi på hög nivå. Jag och systern min var uppe på vinden och letade fram gamla filmer. Regnbågsbarnen, eller Rainbow Bright. Evigheter sedan. Tanken var att vi skulle se Pocahontas, men det här var roligare. Den är helt enkelt jättesöt, och jättedålig, och alldeles jättehemsk egentligen men fortfarande ger den oss sådana nostalgikänslor att det är värt det.
(När hon gått och lagt sig fortsatte jag med att se Astrid Lindgren-filmer. Älskade syster, och Pelle flyttar till Komfusenbo. De är mest bara söta.)
Jag känner mig lagom ensam, och lagom dålig. Nog för att jag var ganska hängig igår, men jag hade inga planer på att bli sjuk. Well, det tycks jag ha lyckats med i vilket fall. Jag skyller på Lena, hon har förmodligen smittat mig. Jag bara hoppas att jag mår bra imorgon. Jag borde verkligen till skolan då, och jag borde verkligen jobba, för annars kan jag förmodligen inte åka någonstans alls i helgen, och det vore dumt. Mycket dumt.

Jag har gjort julkort idag. Mest för att de borde postas imorgon. De blev väl.. mer eller mindre lyckade, men ganska söta. Så det får duga. Orkar inte göra så många, men de viktigaste får åtminstone (eller snarare de jag kom på och kände för tidigare idag, men ändå). Nu har jag glitter lite överallt i rummet. Smått irriterande, på sätt och vis, men jag tycker om det. Jag bara hoppas att jag inte lyckats få några såna där vassa små glitterkorn i min säng.

Fullmåne inatt. Klart. Lite snö. Kallt som fan. Jag vill ut, men jag borde inte, borde verkligen inte. Jag är inte helt frisk, och mitt huvud snurrar om jag rör mig för fort. Jag kommer inte kunna hålla mig stilla om jag går ut. Och trillar jag omkull ute nu.. Well, ingen lär hitta mig förrän imorgon. Och även om jag säkert kan resa mig ganska snart, verkar det dumt. Dumt och jobbigt. Det har svartnat för ögonen på mig flera gånger idag, och jag tycker inte om att svimma. Det är onödigt att chansa.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

God månnatt, syster. Jag hoppas verkligen inte att du är arg på mig. Du får krya på dig, så kanske vi ses någon gång i framtiden.

12:52 am  

Post a Comment

<< Home