Monday, November 14, 2005

Döda.

Jag känner för att ha ihjäl någon, bara för adrenalinkicken. Jag är trött som fan, jag har ont i huvudet, och jag tror att jag råkade lova att vara klar med matten till imorgon.
Would you love a monsterman?
Med lite tur hittar jag någon att följa efter imorgon. Det ordnar sig säkert. Hoppas jag. Dagen har varit okej, men seg. Jag har liksom inte gjort någonting alls, och det irriterar mig litegrann. Jag vet mycket väl hur mycket jag kommer få slita den här terminen, och jag vill helst utnyttja de få dagar när jag verkligen känner mig motiverad. Men inte då. Franskaläraren var inte ens där, gah. Jag chockade åtminstone klassen genom att bli placerad på steg 26 i svenska. Jag har inga planer på att låta Alice vara ensam om att slippa svenskan, så jag tänkte försöka klara av den så fort som möjligt. Min plan är att om jag tar mig igenom alla språkämnen och matten så fort som möjligt, kan jag lägga tiden på att försöka fatta någonting av so och no senare. Det känns vettigt, men vi får se hur bra det funkar. Jag har ingen aning om hur saker funkar över huvud taget, om jag ska vara ärlig. Det är förvirrat.

Låt dem aldrig få se dig skaka
Låt dem aldrig få se dig svag
Låt dem aldrig få se dig skaka
Låt dem aldrig, aldrig få se
Få se dig komma ner.


Jag tror att jag börjar glida ifrån folk nu igen. Det är ganska illa. Jag tycker inte om det. Men.. Well, jag är helt enkelt för trött för att göra någonting riktigt åt det. Det kan inte hjälpas. Eller, det kan det säkert, men jag orkar bara inte.
Three of a kind, birds of a feather, now and forever.
Ibland, som nu, önskar jag att jag var någon annanstans. Ibland, som nu, önskar jag att jag hade en pojkvän som var ett gosedjur i hörnet av min säng. Då skulle han inte vara så långt borta, han skulle kunna kyssa mig och hålla om mig när som helst.
(Och jag skulle slippa sitta här och övertyga mig själv om att det är en typiskt dålig idé att åka någonstans just nu, eftersom jag i princip inte får missa en enda skoldag den här terminen, eftersom jag skulle somna på bussen och missa att gå av, eftersom han mår dåligt och borde koncentrera sig på att bli frisk istället för att leka med mig.)

Men, jag vill.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bosse högberg sa det till mig... sen föll han som en sten. Åh bosse högberg sa det till mig, och anita, sa det med.

Vad är steg 26 i svenska?

2:18 pm  

Post a Comment

<< Home