Sunday, November 06, 2005

Eldtuss.



Jag tycker om Stockholm när det är mörkt. Det är inte förrän solen gått ner jag vågar sträcka på mig, lyfta blicken, vågar synas, vågar vara stolt över vem jag är. För även om jag är dum, feg, patetisk, så finns jag. I vissa människors ögon finns jag. De har sett mina ord, hört mina sagor. I orden finns jag. Och inte förrän det mörknat vågar jag visa mig. I mörker kan jag prata, skriva, sjunga, på ett helt annat sätt än i ljuset. Så är det bara. Och mina ord, mina tankar, min röst - det är allt jag har att vara stolt över.

Rött och fluffigt. Det är mitt hår just nu. Yeah. Jag börjar vänja mig vid det dessutom, jag tycker om det. Jag funderar på att ha jättefluff imorgon i skolan. Får se om jag orkar.
Jag har haft två Martinar här sedan i fredags. Dräggande, flummande, sockerknarkande. Weei. Jag har i alla fall haft kul. Det blev inget spelmöte, årsmöte, halloweenfest, men det kan jag leva med. Jag hade förmodligen inte orkat i vilket fall. Det är mycket roligare att drägga när man inte är ensam. Och, naturligtvis, är jag glad att fått sova med hans värme mot ryggen och hans arm omkring mig.
Just nu är jag nog på väg att ta på mig någonting som inte sitter åt någonstans, stänga av allting som låter, och läsa. Darkangel. Jag måste ju veta hur det slutar innan imorgon - när jag väl kommer till skolan lär de slänga på mig så mycket arbete att jag drunknar i det. Jag borde försöka träna också, men å andra sidan har jag en känsla av att jag bara vill hem och sova imorgon eftermiddag. Ah well, sånt händer. Oh, och visst ja, jag vill skriva om silverföljet. Det blir nog mitt nya nano-projekt, ninjan gick inte så bra alls. Jag skriver det här för att komma ihåg idén, det kanske inte blir någonting alls av det, men nu kan jag i alla fall minnas det nästa gång jag får lust att skriva. Eller, det är tanken i alla fall.
Anyway, godnatt.


I sense there's something in the wind
That feels like tragedies at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have


(Snälla, gör ingenting dumt, även om du är arg.)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men sötnos, om du inte kommer till taidon får du inte presenten jag köpte dig i Riga.

10:09 pm  

Post a Comment

<< Home