Thursday, October 27, 2005

Gackt.

Det här är tredje veckan jag är hemma.
Ganska illa. Men jag trivs med att göra ingenting hela dagarna. Det är på något vis skönt att veta att man egentligen har tid att göra en massa saker man vill och borde - och veta att man absolut inte måste göra det ändå, utan kan ägna tiden åt att bara vara lat. Ja, jag är fruktansvärt lat, egentligen. Men jag trivs ganska bra med det också.
Jag börjar fundera på hur jag ska se ut nästa fredag. Trick or treat med Nightmare before Christmas-tema, och jag ska tydligen följa med. Det är bra när folk bestämmer sånt åt mig, så jag vet. Men jag måste klä ut mig till någonting bra. Om jag varit mindre, och haft två små människor till, kunde vi varit Lock, Shock och Barrel. Men nu funkar inte det. Och Simon är vampyr, så det får jag inte heller vara. Jag skulle kunna vara Sally, men hon är lite jobbig. Jag har absolut inte rätt kroppsform för en Sally heller, så risken finns att jag skulle känna mig dum mest, och det är jobbigt. Rent allmänt borde jag väl satsa på någonting av kvinnligt kön, bara för att. Men jag vet inte riktigt vad. Häxorna finns ju, och sjömonstret. Men de är bara fula och tråkiga. >.<
Suck. Det lär bli Sally, vare sig jag vill eller inte. Återstår alltså bara att komma på hur jag gör henne på bästa sätt.

- Och efter närmare en timme av bildletande och skissande, tror jag att jag har en idé. Återstår att se om jag klarar av att förverkliga den. Första steget blir att ringa mamma och höra vad hon tycker om att jag tonar håret rött - sprayburkar är -så- bortslösade pengar på mitt hår, jag skulle behöva minst tre stycken för att det skulle se någorlunda bra ut. Sedan ska jag börja leta tyg, och smink, och se om det finns ett bättre sätt att ordna stygn på huden än att måla med spritpenna. Mwaha, nu börjar jag röra på mig i alla fall. Det är bra, jag har varit stilla alldeles för länge.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home