Thursday, October 13, 2005

50k.

Plot, here we go. During november I am supposed to write a novel containing at least fifty thousand words. Yeah, worth a try.
Och det här är så illa. Jag tänker till hälften på engelska sedan igårkväll. Skriver också, för den delen. Men nu har jag i alla fall en plot till min novell, och jag är ganska förtjust i den. Jag köpte ett nytt skrivblock idag, och braiga pennor. Jag väntar bara på november, så jag får börja skriva.
Innan dess lär jag hinna ändra min plot minst tre gånger. Men det gör inte så mycket. Huvudsaken är att jag har någon sorts inspiration.

Hälsade på Christian idag igen. Inte varit i skolan på hela veckan, och inte heller idag, så varför inte. Jag behövde nog någon vettig människa att prata med, och en kram. Jag var på mycket bättre humör efteråt i alla fall - såpass gott humör att jag vågade sätta mig på lava en stund, och det var där min historia började växa fram. Det är värt ett försök, som sagt. Jag har inte direkt någonting bättre för mig, så jag kan lika gärna skriva. Skriva är bra. Även när det inte blir någonting vettigt av det.

1 Comments:

Blogger Andrea said...

Aha, du ska göra det! =)
Lycka till - jag vill veta hur det går!
Jag hade själv lite funderingar på att ge mig på det, men jag tror jag skjuter upp det till ett år när jag inte är lika föreningsaktiv :P

8:52 am  

Post a Comment

<< Home