Wednesday, October 12, 2005

Épine.


Igår var en ovanligt produktiv dag, egentligen. Till skillnad från idag. Jag har visserligen skrivit franskaprov, men jag orkade inte ens försöka vara seriös - med ord som mitrailleuse, tuer, boîte en verre, immeuble, promenades romantique dans la forêt, gaûtrier... Allt förmodligen korrekt stavat och böjt. Så jag kommer få MVG för det - och sedan kommer jag bli skickad till psykologen. Men det kan jag leva med. Det blev ungefär lika förvirrat som jag känner mig, så det är väl lika bra. Jag avskyr huvudvärk, det är svårt att tänka klart. Konkreta tankar är inga problem - jag vet att sans fin betyder oändlig, att les nuites blanches är sömnlösa nätter. Däremot är det väldigt svårt att reda ut saker jag inte vet. Saker jag tror, anar.

Jag skrev igår. I blod. Mitt blod, med stålspetsar.
Jag kände för det, bara.


Comme une raie du sang, je veux peindre le ciel et la terre, tout rouge.

1 Comments:

Blogger Nöjd said...

...

Behöver jag säga något..? *kramar om*

12:30 am  

Post a Comment

<< Home