Tuesday, October 11, 2005

Luftbubblor.



Jag tycker om när ett vattenglas fått stå utan att man petar på det en stund, så man ser de små luftbubblorna som vastnar mot glaset. Jag bara tycker om det. Och jag tycker om Thåström, jag tycker mycket, mycket, mycket om Thåström och hans röst och texterna som kunde varit skrivna om mig eller någon jag känner.
Min far har fått för sig att jag måste börja lägga mig vid midnatt. Så igår stod han och kollade att jag stängde av datorn då. Men det är inte som att jag sover bara för att jag inte sitter vid datorn. Jag läste En ö i havet. Den är grymt bra, egentligen. Nu blev jag sugen på att läsa de andra delarna också, så jag måste till biblioteket. Jag borde skaffa dem, det är dumt att ha bara första boken i en bra serie.
Jag borde också gå ner och hälsa på mina morföräldrar och fika.

- Man har väl talang på att bära koppar efter konfen. Bara fyra stycken är inget problem att ta i en hand.
Nu ska jag lura hit Marcus. Alltid kul att träffa människor, och vi hade planerat att ses idag i vilket fall. Han ska få hjälpa mig att plugga franska till imorgon, när vi har den skriftliga delen av provet. Jag borde kolla upp lite braiga uttryck och sådant jag kan använda till uppsats-delen - för det lär finnas en sådan. Jag använde de flesta av mina flummiga idéer till förra provet, så jag måste hitta nya.

1 Comments:

Blogger Nöjd said...

Franska är hemskt. Men skitkul att kunna när man äter på en fransk resturang i Tjeckien. ;P

Hmm. Jag minns en svunnen tid, då lillasyster alltid försvann innan tolv på kvällarna... Elaka föräldrar... *muttrar*

5:50 pm  

Post a Comment

<< Home