Thursday, October 20, 2005

Chokladdoftljus.

Jag hittade det idag. Mys. Ett till mig och ett till Johanna, som hon kan ha när hon lyssnar på braig musik. Mhm, det är bra. Mycket bra.
Har inte varit i skolan än idag, och det är förmodligen därför jag är på gott humör. Måste dock gå dit om fem minuter eller så. Oh, jag älskar tandläkartider och håltimmar - tillsammans gav de mig anledning att slippa hela förmiddagen i skolan. Och Johanna hittade mig när jag köpte ljus, så nu har jag pratat med henne idag igen. Trevligt värre. Jag borde plugga engelska, eller, i alla fall titta igenom uppgifterna jag borde göra. Men jag antar att jag hinner det på so-lektionen. Min klass ska ha prov, men jag får ha det nästa vecka. Ganska snällt, med tanke på att jag missat mer än en hel veckas undervisning. Lite småjobbigt att plugga in allt över en natt.
Ah, ljuset doftar verkligen choklad. Underbart. Jag skulle vilja stanna hemma nu. Läsa, lyssna på musik, skriva. Jag vill verkligen skriva. Men... Om jag inte går till skolan är det långt ifrån säkert att jag kan åka någonstans i helgen. Å andra sidan gör mitt huvud ont. Nu igen. Mrw, jag hatar det. Det känns som att jag stannar hemma. Jag hatar när det börjar göra ont sådär helt utan anledning. Det finns ingenting mer irriterande. But, oh well, guess I'll just have to live with it. At least I've got a chocolate-scented candle. Ah, you've got to love it.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home