Sunday, November 13, 2005

Instängd.

Jag funderar på om jag ska färga mitt hår rött, eller kanske hitta en toning som sitter längre än tio tvättar. Jag gillar att vara rödhårig, och hittills har jag inte fått några negativa kommentarer på det, snarare många fler positiva än jag förväntat mig. Det är lite kul. Men det är inte så jättemycket färg kvar. Nu är det mera rödbrunt än rött, ganska najs det också iofs, men det är inte samma sak.
Jag får tänka igenom det där. Det jobbiga med färgning är ju liksom att jag gillar mitt hår när det är brunt också. Komplicerat det här.

Jag är uttråkad. Som fan. Och jag vet att jag borde fixa alla "läxor" som är kvar. Men jag vill verkligen inte alls. Jag vill.. någonting. Jag är inte säker på vad. Kanske ha en myskväll i min ensamhet, eller så. För det är söndag, och jag måste till skolan tidigt imorgon, och det är ganska uteslutet att träffa folk ikväll, dumt nog. Mycket dumt.
"Ska vi gå hem till dig?"
"Vad tror du? Jag är ingen sån tjej!
Det är ohälsosamt stökigt hos mig. Vi går hem till dig."

Jag har i alla fall tagit bort den där madrassen från golvet. Nu sitter jag på en stol framför datorn igen. Det är ganska bra, det är lättare att skriva framför allt. Det är mys att sitta på golvet, men mindre smidigt att ha tangentbordet i knät. Och igår såg jag månen för första gången på ganska länge, det har varit molnigt. Till helgen borde det vara fullmåne, med lite tur. Mrw. Jag borde utnyttja det ordentligt, på något sätt. Jag vet inte riktigt hur, bara. Kanske genom att inte sitta inne dygnet runt?
Jag kom också på för ett tag sedan att det snart är jul. Ganska snart, i alla fall. Jag vill ge saker till folk, det är kul. Jag undrar bara vad folk ska få.
(Fast egentligen är det ju dumt med julafton på det sättet, att man känner sig nästan tvingad att ge bort saker, för det vore mycket mysigare om alla bara gav småsaker till varandra när de råkade hitta någonting eller när de kände för det, och då kanske man skulle slippa det där att sitta och vara trevlig med och mot släktingar i flera dagar som man hade velat använda för att umgås med vänner när man för en gångs skull är ledig och när det finns snötäckta skogar och stjärnhimlar att beundra och man borde tända en eld någonstans och sitta där i flera timmar bara för att man har lust.)

Jag är ganska dålig på det mesta, tror jag. Men jag kan åtminstone kamma håret med min jättemysiga benkam när jag inte har någonting bättre för mig.

2 Comments:

Blogger Nöjd said...

Du är inte alls dålig... Anyway, jag vill se håret. ^^ Du har ju fått se mitt. =P

6:40 pm  
Anonymous Anonymous said...

Har också tänkt på detdär med julklappar och spontanpresenter... Skall vi avskaffa julen och hitta på något nytt? ^^

12:42 pm  

Post a Comment

<< Home