Friday, November 18, 2005

Howl.

Första veckan i kunskapsskolan avslutad. Great. Jag har varit ganska förvirrad, och är fortfarande - till exempel var det en överraskning för mig att jag slutar halv två på fredagar. Min handledare har dessutom varit sjuk, vilket gör det ännu svårare för mig att hålla koll på saker. Men i övrigt trivs jag fint. Folk är trevliga, jag behöver inte jobba mer än jag känner för, korta dagar jämfört med vad jag är van vid.. underbart, med andra ord. Typ.
Åh, Howl's moving castle äger! Howl själv måste dessutom vara den sexigaste animekaraktär jag sett på länge. Hallå - långt svart hår, örhängen och vingar! Kan det bli mycket bättre? Lägg det till en söt handling, gulliga övriga karaktärer och Studio Ghiblis vanliga härliga miljöer och musik.
Jag ska se om den ikväll, har jag tänkt. Förutsatt att jag är hemma. Jag funderar nästan på att dra någonstans men.. Jag tror inte det egentligen. Jag trivs bra här. Syrran överlever nog. Jag borde typ, städa och duscha nu. Jag måste bara orka först. Jag är ännu segare än vanligt, tror jag, man blir trött av att vara förvirrad en hel vecka i sträck. Well, sånt händer.

- Någon timme senare har jag duschat och städat någorlunda, såpass att det duger. We'll see how the evening turns out.

3 Comments:

Blogger Andrea said...

Här är en till som är med i Howls fanclub! ;D

(Fast egentligen gillar jag bok-Howl ännu bättre - han är liksom film-Howl gånger 20)

7:48 pm  
Blogger Reon said...

Howl var sjukt cool! Synd att jag bara såg typ hälften av filmen. :(

Jag vill också kunna bli geggig när jag är ledsen :P

10:10 pm  
Blogger Elda said...

Är bok-Howl ännu bättre? Hum, jag har inte läst boken på ganska många år. Dags att läsa om, kanske? *flina*

Martin, om du hade hållit dig vaken hade du fått se hela. Du får göra det en annan gång istället, antar jag.

9:54 am  

Post a Comment

<< Home