Friday, December 23, 2005

Persian.

Jag har jullov.
Ganska härligt, ska erkännas. Jag behöver inte riktigt tänka på någonting på ett bra tag. Det enda som ska ordnas innan julafton är att städa rummet. Sedan är det de obligatoriska dagarna med släktingar, och sedan är det bara lov. Nyår måste jag lösa på något sätt, jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Men sedan är det Silvermöte. Mwaha, det kommer bli dumt. Och fruktansvärt kul.

Persian Earl Grey är ett väldigt bra té. För det är sådär lagom mycket jasmin, när man inte känner för jasminté men inte för vanligt Earl Grey heller. Hej, jag är trött. Men jag har bestämt mig för att vända på dygnet. Och jag tänker gå i julottan på juldagsmorgonen. Tanken är att inte sova på hela julnatten. Vi får väl se hur det blir med den saken, men det är värt ett försök, och det borde inte vara -så- svårt. Faktiskt inte.

Min syster har skrivit på mina armar med bläckpenna. "DiLeva". "Eva älskar kaffe och sin supersnälla silversyster". "Rainbow Brite".
Tja, varför inte.
Idag såg vi på Pocahontas. Den är förvånansvärt bra, även om den är jättekliché. Och den är faktiskt riktigt sorglig, om man tänker efter. Fast man bara måste älska disney's sätt att låta folk bli ihjälskjutna av gevär utan minst blodfläck eller kulhål - de bara faller bakåt. Det är så sött, på något vis. Så oskyldigt.

Var du än är, kommer jag alltid att vara med dig. För alltid.

Jag föreställer mig att det låter bättre på engelska, men det gör inte så mycket.


Ngh. Trött. Attans.

1 Comments:

Blogger Nöjd said...

Jag hatade Pocahontas när jag var mindre... man skulle kanske ge den en ny chans.
Hmm... dags för storebröder att sova snart, men jag kan ju ringa dig innan jag går till jobbet i morgon och se till att du är vaken. ;) Massa julkramar till dig, lillasyster...

6:18 pm  

Post a Comment

<< Home