Thursday, March 09, 2006

Superheroes.

Köpte Rocket Ride igår. Helt okej skiva - det är ju Edguy - och jag avgudar som vanligt balladen, i det här fallet Save me. Dessutom blir den ju ännu mysigare med bra minnen att koppla till den. Så även om jag egentligen kanske hade fått en bättre skiva om jag köpt Theater of Salvation, trivs jag ganska bra med det här. Faktiskt. Världen får säga vad den vill.

Men det här är totalt jävla värdelöst. Inatt tror jag inte att jag har sovit över huvud taget. Det känns lite jobbigt, faktiskt, och det finns fan inte en chans att jag går till skolan för att göra ett so-prov. Samtidigt kan jag ju uppenbarligen inte sova även om jag legat och försökt hela natten, så jag är inte riktigt säker på vad jag ska göra, faktiskt. Typ, duscha, och äta frukost. Sedan vet jag inte. Kanske göra ett försök att somna till Mononoke. Det har fungerat förut.
Men allvarligt, det stör mig. Liksom, vad ska det här vara bra för? Jag har fått några skumma tabletter - hälsokostsaker, för de vill fortfarande inte ge mig någonting riktigt. Det är humle, citronmeliss och valeriana i dem. Jag har visserligen för mig att alla tre är lugnande, men inte fan hjälper tabletterna mig att somna. Gah. Det är riktigt, riktigt störande. Faktiskt.

I övrigt var jag i skolan i måndags den här veckan. Tisdagen gick åt helvete, onsdagen blev okej till slut, men förmiddagen där gick åt helvete och det var en idrottsdag så jag orkade inte. Visst är jag duktig? Eller inte. Barn, kom ihåg att jag inte är ett bra föredöme på något som helst sätt.
Jag får tillbaka den där känslan av att jag är på väg att rasera mitt liv. För skolan hänger på att jag kan sova, och så otroligt mycket hänger på skolan. Gymnasiet, ett framtida arbete. Mina pengar och allt jag eventuellt vill göra på fritiden. Det är inte som att de kommer låta mig göra någonting om jag inte klarar skolan - det har jag redan fått höra. Jag kan visserligen dra ändå, men, tja, det blir jävligt mycket jobbigare att förklara vart jag är på väg, och varför jag har lajvkläder med mig. Det går, men det blir jobbigt. Seriöst, jag vill bara sova, mina ögon gör ont, men det går inte. Om någon har ett bra sätt som inte är "fysisk aktivitet", "lägg dig ned och blunda" eller kräver recept - snälla hjälp mig. Det här börjar verkligen bli rejält störande.

3 Comments:

Blogger Nyllet said...

Tyvärr har jag inga geniala idéer, men jag kan föreslå ett par saker.

1. Vettig dygnsrytm. Om du lägger dig samma tid varje natt så lär du kroppen när det är dags att sova. Att ha en fast nattrutin hjälper också. Typ varm mjölk, borsta tänderna, läsa en halvtimme och sen sova.

2. Även om fysisk aktivitet inte var något du ville höra talas om så kan det faktiskt vara hjälp. All fysisk aktivitet hjälper. Gå ut och spring lite på kvällen, eller bara jogga lite inne i huset om inte annat.

3. Diskutera saken med någon läkare du kommer över, skolsyster om inte annat. Om inte hälsokost hjälper så måste du ha något starkare.

4. Kommer du inte över något starkare så... Tja, då får du väl testa klassiker som té, lugnande musik, avslappningsband, talldoft i sovrummet, varm mjölk och så vidare.

9:10 am  
Blogger knytt said...

Du kan få en kram och en godnattsaga om du vill, fast något säger mig att du inte vill det. Tyvärr är det ungefär vad jag kan erbjuda.

11:38 am  
Blogger Nyllet said...

Jag är erbjuder också kramar, såfort min förkylning gått över. Godnattsagor är det sämre med. Tvingades du höra mina sagor så skulle du antagligen... tja... Somna. Så jag antar att det är bra ^^

6:05 pm  

Post a Comment

<< Home