Wednesday, March 15, 2006

Sömntabletter.

Äntligenäntligenäntligen.

Återbesök gick bra. Jag är inte gravid längre. De ville inte sätta in p-staven, men det är lungt, jag gör det egentligen hellre på ungdomsmottagningen - där är de lite smidigare. Och efter att ha väntat nästan två timmar på att doktorn skulle bli klar med sin patient, lyckades jag snacka mig till sömntabletter. Tio stycken, och de är min räddning. Jag är så fruktansvärt trött. Om jag tar dem här kanske jag faktiskt lyckas somna när jag går och lägger mig, och då blir allting bra (jag måste åtminstone tro på det, annars är jag ganska körd).
Anyway, det blev inte mycket sömn inatt, nästan mindre än vanligt, så när vi kom hem la jag mig och sov. Vaknade för en stund sedan. Sex timmars sömn mitt på dagen, och jag är fortfarande trött. Nu kanske jag har tagit igen förra natten åtminstone. Bara massor med andra nätter att sova ikapp. Om jag kan, ska jag fan sova en vecka i sträck.

Förresten gick psykologen åt helvete. Det verkade bra, tills de kom på att jag bodde i fel kommun. Då fick jag helt plötsligt inte komma dit. Vet inte om jag orkar ringa någon ny. Jag hatar att bli omkringskickad, det är det värsta jag vet. Och ja, jag är mycket medveten om att det är dumt av mig. Jag bara är sån.

Nngh. Som sagt, trött. Ser ni mig sitta uppe för länge inatt, så säg till mig. Snälla.

2 Comments:

Blogger Elda said...

Amelie, tro mig. Så mycket som jag har att ta igen behövde jag det här. Jag brukar inte sova på dagarna, men jag behövde det verkligen. Och jag är fortfarande trött i vilket fall.

9:51 pm  
Blogger Elda said...

Jag försökte. Det gick inte. Man blir jätteseg av att sitta på sjukhus, framför allt om man inte har sovit.

11:49 pm  

Post a Comment

<< Home